نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6216
-
الف
+

ویدا جوان: بازیگری را عاشقانه دوست دارم/ امیدوارم آثار کشورهای فارسی زبان را از دریچه ای فیلم2 تماشا کنیم

بانو «ویدا جوان» در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آی فیلم2 از تجربه نقش آفرینی در سریال «ماه و پلنگ» گفت.

«ویدا جوان» از بازیگران جوان تلویزیون ایران می باشد که کارش را با سریال «زمانه» آغاز کرد اما چند سالی زمان لازم بود تا به خاطر بازی در نقشه «هدیه» نامزد پژمان در سریال پژمان در خاطره ها بماند.

ویدا جوان در سریال پژمان

وی در سریال «آسمان من» نقش یک مامور امنیت هوایی را ایفا کرده است تا نشان دهد از عهده ایفای نقش جدی هم بر می آید. 

بانو جوان در سریال «ماه وپلنگ » نقش یک زن انتقام جو را به قدری خوب بازی کرد که به گفته خودش مردم او را با شخصیت «کتایون» قضاوت می کردند و حتی در زمان نشر این سریال در صفحات مجازی اش به او توهین و تهدید می کردند.

خبرنگار آی فیلم2 ، به بهانه نشر سریال های «ماه و پلنگ»  و «پژمان» گپ و گفتی صمیمانه با این بانوی بازیگر داشته که در ادامه می خوانیم:

آی فیلم2: بانو ویدا جوان چگونه به تلویزیون ایران معرفی شد؟

بانو جوان:

معرفی من در تلویزیون با سریال «زمانه» به کارگردانی آقای فتحی همراه بود که سال 1391 خورشیدی از تلویزیون ایران نشر شد و بعد از آن من در سریال پژمان نقش آفرینی کردم  و« آسمان من » دیگر سریال من در ژانر پولیسی بود.

ویدا جوان در سریال زمانه

آی فیلم2: سریال ماه و پلنگ چندی پیش از آی‌فیلم 2 نشر شد و مورد استقبال بالای بینندگان هم قرار گرفت، نقش شما در این سریال یعنی«کتایون»، نقشی جدید و جسورانه در کارنامه کاری تان محسوب می شود. آقای امینی چطور شما را برای بازی در این مجموعه انتخاب کرد و در واقع جذابیت‌های نقش «کتایون» برای شما چه بود که قبول کردید ایفاگرش باشید؟

بانو جوان:

بعد از بازی کردن در سریال شمعدونی به من نقش های کمیدی بسیاری پیشنهاد می شد. با این حال من یک سال و نیم خود را از فضای تصویر دور کردم و به اجرای تیاتر پرداختم برای اینکه دوست داشتم نقش های جدی تری به من پیشنهاد شود و توانایی بازیگری خودم را بلندتر ببرم.

 نقش کتایون زمانی که به من پیشنهاد شد بسیار فراز و نشیب های شخصیتی داشت و ابعاد مختلفی شخصیتی در آن گنجانیده شده بود دختری از یک شخصیت متعادل به یک انتقام جو تبدیل می شود و درنهایت دوباره چون در دام عشق می افتد شخصیت جدیدی از خودش را نشان می دهد. این بالا و پایین های کرکتر کتایون و این لایه های مختلف شخصیتی برای من جذابیت داشت.

آی فیلم2: در فرهنگ عمومی ما انتقام ، خصیصه ای نه چندان مثبت در نظر گرفته می شود و همه اصرار به دعوت کردن فرد به بخشش و عفو متهم دارند. در ابتدای داستان نمی ترسیدید، مخاطبان این حس انتقام کتایون را درک نکنند و او تبدیل به شخصیتی منفی شود؟

بانو جوان:

وقتی این نقش را قبول کردم ، تصور خاصی در خصوص قضاوت مخاطب نداشتم و بازی کردن یک نقش سخت برایم خیلی مهم و ارزشمند بود کما اینکه ما می خواستیم نشان دهیم نتیجه انتقام نتیجه شیرین نیست و انسان هایی که زندگی شان را صرف گرفتن انتقام می کنند به نتایج درستی نمی رسند. امیدوار بودیم این سریال این پیام را برساند که بهتر است از راههای دیگر برای پر کردن خلاهای زندگی خود کار بگیریم و انتقام آخرین راه باشد.

 

آی فیلم2: واکنش مردم در فضای مجازی بعد از ایفای نقش کتایون را چگونه دیدید؟ معمولا مردم ما احساساتی هستند و بسیار زود با نقش ها ارتباط برقرار می کنند.

ویدا جوان:

واکنش مردم به قدری عجیب بود که صفحه اینستاگرام خود را بستم، در فضای مجازی به من ناسزا می گفتند و حتی نفرینم می کردند و شخصیت واقعی مرا بر اساس آن قضاوت می کردند.

وقتی مرا در اماکن عمومی می دیدند می گفتند معلوم است آدم کینه ای هستی و یا زمان نشر این سریال می گفتند اگر امشب ببینیم در زندگی ملکا و شوهرش هستی مقابل خانه ات می آییم و سنگ بارانت می کنیم . از سویی تهدیدم می کردند به طوری که به شدت از لحاظ روحی ضعیف شدم و به خارج از ایران سفر کردم.

واکنش ایرانی های خارج از ایران هم برایم جالب بود و فکر نمی کردم ماه و پلنگ در خارج از ایران هم دنبال کننده داشته باشد. به من می گفتند قبل از گفتگوی مستقیم با شما اصلا فکر نمی کردیم این چنین باشی بلکه تصور می کردیم شخصیت واقعیت مثل کتایون در سریال ماه و پلنگ باشد.

من با یک تصویر مثبت با سریال زمانه در تلویزیون ظاهر شدم و به دنبال آن نقش متفاوتی را در سریال پژمان بازی کردم، دختری فرصت طب  که به ظواهر اهمیت می داد و برداشت کوته بینانه ای از زندگی داشت .

آقای سروش صحت می خواست این پیام را به بینندگان منتقل کند که شخصیت های این چنینی چقدر می توانند تاثیر منفی روی زندگی اطرافیان خود بگذارند.ویدا جوان در سریال ماه و پلنگ

آی فیلم2: پیام شما به کتایون های جامعه چیست؟

بانو جوان:

در همه ادیان جهان ما را به بخشیدن راهنمایی کردند و گفته شده که بخشش بهتر از انتقام است و من همیشه فکر می کنم گاهی اوقات بهتر است آدمی خشمی که درونش موج می زند را کنترول کند و انتقام جویی را به دست زندگی بسپارد.

 من فکر می کنم زمان تاثیر معجزه آسایی در زندگی ما دارد، کتایون ها خوب است که فراموش نکنند اما بخشیدن، زندگی را برای فرد آسان تر می کند. اگر قرار است انتقامی گرفته شود بگذاریم طبیعت این کار را انجام دهد نه ما چون ما هیچ وقت از درون و اساس اتفاقات خبر نداریم و مثل کتایون ممکن است قضاوت اشتباه کنیم، راه اشتباه برویم و حتی خودمان را به بیراهه ببریم.

آی فیلم2: با توجه به اینکه حالا دیگر هر دو طیف نقش های جدی و طنز را بازی کرده اید، فکر می کنید از اکنون چه مسیری را طی کنید و به دنبال چه نقش هایی باشید؟

ویدا جوان:

لازم است بگویم من در یک سریال کمیدی جدید تحت نام «زیر همکف» نقش بازی کردم که قرار است از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نشر شود ولی در کل من بازیگری را عاشقانه دوست دارم و هر نقشی که من را جذب کند اشتیاق را در من ایجاد می کند تا آن را بازی کنم. نقش و فلمنامه خوب برای من بسیار اهمیت دارد و مهم نیست که سریالی که می خواهم بازی کنم کمیدی باشد یا درام.

آی فیلم2: نظرتان راجع به راه اندازی شبکه ای فیلم 2 که  ویژه فارسی زبانان چیست؟

بانو جوان:

به نظر من راه اندازی چنین شبکه ای اقدام بسیار مفیدی می باشد و ارتباط گرفتن ما با کشورهای هم زبانمان بسیار مهم است، این که آثار هنری خود را با یکدیگر تبادله کنیم و چه خوب که ما در شبکه آی فیلم 2 بتوانیم آثار هنری کشورهای افغانستان و تاجیکستان و دیگر فارسی زبانان را تماشا کنیم.

ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین